Usein kysyttyjä kysymyksiä Usein kysyttyjä kysymyksiä

Takaisin

UKK - Miksi en saa sähköpostiini eräpäivämuistutuksia

Tarkista sähköpostiosoitteesi

Muistutukset lähtevät erääntyvistä lainoista henkilökunnan käyttämästä kirjastojärjestelmästä. Muistutukset lähetetään sähköpostiosoitteeseen, joka on merkitty kirjastojärjestelmään ja se on määritelty aktiiviseksi.

Tarkista verkkokirjaston Omat tiedot -sivulta, mikä sähköposti sinulla on kirjastokortin sähköpostina Kirjastokortin yhteystiedot -kohdassa.

Tarkista viestiasetukset

Tarkista myös samalta sivulta kohdasta Viestiasetukset, että sinulla on Eräpäivä-kohdassa luku 1 - 5 väliltä. Jos siinä on nolla (0), niin se tarkoittaa, että muistutuksia ei lähetetä.

Tarkista myös, että alapuolella oleva Sähköposti-kohta on valittuna. Jos Ei muistutuksia - kohta on valittu, niin silloinkaan ei muistutuksia lähetetä.

Roskapostia?

Sähköpostien saamisongelmaa voi aiheutua myös se, että olet merkinnyt eräpäivämuistutukset tarpeettomiksi itsellesi omassa sähköpostiohjelmassasi. Jos tarpeeksi monta samaa sähköpostiohjelmaa käyttävää henkilöä tekee samoin, niin sähköpostipalvelin tulkitsee, että viesti on roskapostia. Varsinkin Hotmail- ja Gmail-posteissa on tätä havaittu.

Jotkut sähköpostipalvelimet saattavat tulkita eräpäivämuistutukset roskapostiksi, koska saman sisältöisiä viestejä
tulee samasta osoitteesta peräkkäisinä päivinä. Jotkut sähköpostipalvelimet eivät päästä viestejä edes roskapostikansioon asti.

Jotta saat jatkossa varmasti  kirjaston lähettämät eräpäivämuistutukset, kannattaa sinun merkitä, että kirjaston osoite noreply@tampere.fi ei ole roskapostiosoite. Voit myös tallentaa sen yhteystietoihin.

Katso myös ohje Eräpäivämuistutukset »

(päivitetty 22.2.2018)