Ajankohtaista Ajankohtaista

Tiedote varausmaksusta

Kirjastoissa ei ole enää varausmaksuja, mutta noutamattomasta varauksesta (1 €) sekä seutuvarauksesta (2 €) kirjastot saavat edelleen periä maksun.

Tiedote varausmaksusta

Kirjastoissa ei ole enää varausmaksuja, mutta noutamattomasta varauksesta (1 €) sekä seutuvarauksesta (2 €)  kirjastot saavat edelleen periä maksun.

Noutamattoman varauksen maksua ei PIKI-kirjastoissa peritä alle 15-vuotiailta, kotipalveluasiakkailta, lasten- ja nuortenaineistojen varauksista eikä kirjastoautoissa.

Ohjelmamuutoksen jälkeen 18.7.2018  jälkeen syntyneet  "Varausmaksut" asiakkaiden maksutiedoissa ovat noutamattoman varauksen tai seutuvarauksen maksuja. Aiemmin sekä maksu että selite jouduttiin kirjaamaan käsin, 18.7. jälkeen järjestelmä lisää maksun automaattisesti asiakkaan maksuihin kun varattu noutamaton aineisto palautetaan kirjastossa.

Seutuvarausmaksu menee asiakkaan maksuihin silloin kun varaus jää kiinni asiakkaalle, eikä niistä peritä erikseen noutamattoman varauksen maksua.